Våra tre webbinarier
Digitalisering (Den 7 februari kl. 8:30-9:15)
EU-kommissionen har publicerat ett lagförslag om digitaliserad momsrapportering. Hur påverkar det svenska företag? Vi diskuterar de viktigaste föreslagna ändringarna och hur man som företag kan förbereda sig inför detta.
Vad händer när kunden inte betalar? (Den 22 februari kl. 8:30-9:15)
Det lär inte ha undgått någon att vi befinner oss i en lågkonjunktur, men hur påverkas momsredovisningen när kunden inte betalar? Vi går igenom vanliga frågor men även misstag som kan uppstå i momshanteringen vid betalningssvårigheter.
Inköp och vidarefakturering eller utlägg (Den 8 mars kl. 8:30-9:15)
Vad gäller egentligen när ett företag köper in varor eller tjänster som används i annat bolags verksamhet? Vad är skillnaden mellan utlägg och vidarefakturering? Vi har svaret, lyssna in den 8 mars.